woensdag 26 augustus 2015

Extra spanning voor een extra foto

Naast vakantie vieren moest in de afgelopen weken ook twee bezoekjes brengen aan het ziekenhuis. Op 21 augustus moest ik in de VU zijn bij de kindernefroloog voor controle van mijn nieren. Dit was zo gebeurd, want omdat er pas nog bloed is afgenomen en een echo is gemaakt, hoefde de arts alleen maar naar de uitslagen te kijken. In november wordt nog wat extra bloed afgenomen en worden alle belangrijke waarden voor de nieren nog een keertje bepaald. De controle in het AMC was daarentegen wat uitgebreider dan normaal. De avond voordat ik me daar moest melden, ontdekte ik een bobbel op mijn rug. Dat hoort natuurlijk niet. Nadat ik röntgenfoto's van mijn bekken en longen had laten maken, had ik een kort gesprek met de dokter en onderzocht hij de bobbel. Hij stuurde me terug naar de röntgenafdeling om voor de zekerheid een foto te laten maken. De mogelijkheid bestaat dat de kanker daar naar uitzaait en dat moet natuurlijk worden uitgesloten. Eenmaal weer in de spreekkamer werd ik begroet door mijn orthopeed die erg vrolijk was. Mijn longen, bekken én rug zagen er goed uit! Verder was de arts tevreden over hoe het bewegen van mijn heup gaat en vond hij dat het lopen goed ging. Zo maakte ik het net voor het begin van mijn nieuwe studie dus nog even spannend. Maar, uiteindelijk is alles helemaal goed en daar gaat het om!

3 opmerkingen:

  1. Dat is even spannend zo'n foto! Wat super fijn dat het er allemaal gewoon goed uit zag. Heel veel succes met je nieuwe studie meid! Ik hoop voor je dat je zo stukje bij beetje gaan wennen aan een leven zonder ritjes naar het AMC of welk ziekenhuis dan ook.
    Lieve groetjes van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de uitslag toch goed was ook van je rug. En veel succes met je verdere studie. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat de uitslag toch goed was ook van je rug. En veel succes met je verdere studie. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen