donderdag 2 april 2015

opnieuw een operatie

Nadat ik in maart twee bezoekjes heb gebracht aan de VU, was de dinsdag weer tijd om me te melden in het AMC. Er moesten foto’s van mijn bekken en longen worden gemaakt en vervolgnes had ik een gesprek met de orthopeed. Al snel werd duidelijk dat de foto’s van het bekken er goed uitzagen. De orthopeed wilde nog wel even goed kijken naar mijn litteken en kwam tot de conclusie dat hij een operatie wil uitvoeren om een stukje opnieuw te sluiten. Ik vind het lastig om, zonder medisch taalgebruik, uit te leggen waarom, maar het komt erop neer dat het plekje snel open zal gaan als ik me stoot. Als het open is, kunnen er bacteriën bij de prothese komen en dat moeten we niet hebben. Maar, ook bij de operatie bestaat het risico op infecties. Aan mij de keuze. Tja... en wat zeg je dan? Mijn eerste gevoel zei me dat ik ‘nee’ moest zeggen, want ik sta niet bepaald te springen om opnieuw geopereerd te worden en een weekend door te brengen in het AMC. Maar aan de andere kant wil ik altijd zo gezond mogelijk zijn en ik heb het afgelopen jaar wel voor hetere vuren gestaan. Daarom besloot ik om toch te gaan voor de operatie, maar niet nadat ik de assistent wat ingewikkelde vragen stelde (sorry, het blijft gewoon leuk). De operatie zal plaatsvinden om vrijdag 17 april en als alles goed gaat mag ik waarschijnlijk maandag weer naar huis. De longfoto moest nog goed bekeken worden, dus die uitslag kwam pas vandaag. De longfoto vertoont geen teken van uitzaaiingen! De vrouw die de uitslag vroeg of ik er blij mee was. Nou, dat lijkt me logisch, het zou niet erg gunstig zijn geweest als er wel uitzaaiingen zaten! En zo ben ik toch maar weer mooi goedgekeurd en lijkt alles nog helemaal in orde na vier maanden zonder chemo! Op 17 april staat de operatie gepland en op 7 mei heb ik weer een afspraak in de VU. Daarna beginnen mijn examens, waarvan de laatste pas in augustus is, dus een echte vakantie zit er niet in. Maar ik ga ongetwijfeld genoeg leuke dingen doen met lieve mensen en ik ga vooral genieten van de zon nu dat eindelijk weer kan! Nu maar hopen dat ons klimaat daaraan meewerkt.

1 opmerking:

  1. Ik zie je die arme assistent al onder vuur nemen. Haha wat blog je weer leuk! Super fijn om te horen dat je goede uitslagen heb gekregen. Veel succes met de operatie, net wat je zegt, die operatie is niet iets waar je zo tegenop hoeft te kijken hoop ik.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen