woensdag 18 juni 2014

groen licht en roze kralen!

ik beleef roze kralendagen, roze kralen staan voor goede dagen. vandaag spande de kroon, omdat ik onder andere groen licht voor de chemo kreeg. hoewel de wond nog altijd groot en diep is, heeft de orthopeed groen licht gegeven om morgen te starten. wel wordt gestart met de MTX-kuur in plaats van de kuur die bestaat uit de medicijnen Doxorubicine en Cisplatin. deze zogenaamde AP-kuur is voor de wond nog te zwaar. er is nog altijd een bacterie aanwezig in de wond, maar deze is rustig, de wond ziet er schoon uit en ik heb geen koorts. vandaag is er weer een vacuĆ¼mpomp op de wond geplaatst om het dichtgroeien te stimuleren en de randen naar elkaar toe te trekken. maandag gaat de pomp er weer af en zullen we zien of het ondanks de chemokuur resultaat heeft gehad. morgen zal ik eerst een hele kleine operatie ondergaan, waarbij mijn PEG sonde vervangen wordt voor een button, wat inhoudt dat er geen slangetje meer uit mijn buik steekt, maar een dopje waar je slangetjes op kunt draaien als je voeding of medicijnen wilt toedienen. om twaalf uur zal er dan gestart worden met chemo. in vier uur tijd wordt er dan een hoge dosis methotrexaat toegediend, waarna er vocht en een tegengif worden gegeven om de chemo ook weer zo snel mogelijk uit mijn lichaam te krijgen. veel positief nieuws he? maar dat is nog lang niet alles. mijn gipsbroek mag namelijk bijn af! niemand weet of de prothese voldoende is vastgegroeid, maar ik mag voorzichtig beginne met revalideren, in de hoop dat hij niet uit de kom schiet. er is nog meer! hoewel we nog niet weten of de hele tumor weg is, hebben we vandaag te horen gekregen dat stukjes weefsel waarvan de artsen bang waren dat het tumorweefsel was, schoon zijn! wat dit precies inhoudt weet ik nog niet, maar hoe minder tumor, hoe beter, lijkt me. volgende week krijgen we te horen of de hele tumor weg is en in hoeverre hij 'dood' is gemaakt door de chemo.

2 opmerkingen:

  1. Joh, wat veel goed nieuws ineens! En spannend allemaal weer, zeg. Fijn dat je dat slangetje uit je buik kwijt raakt. Daar had je toch steeds last van? En ook super dat binnenkort de gipsbroek weg mag. Wat hoop ik, dat alles goed vast zit!

    Teunie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat is veel goed nieuws.. Wat heerlijk als je die broek kwijt bent ik hoop dat het echt door gaat en dat het al goed vast gegroeid is. He ook gefeliciteerd met je nieuwe neefje. Het is een schatje, ik heb op fb bij je zus een foto gezien. Ze zullen hem wel gauw bij jou langs komen denk ik. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen