dinsdag 18 maart 2014

kuur 4 gestart

na een fijn weekend thuis, moest ik maandag om 9 uur alweer in het ziekenhuis zijn. daar kreeg ik weer dezelfde kamer als voor het weekend, ze hadden hem voor me vrijgehouden. er werd bloed afgenomen en ik werd alvast aan het vocht gezet. gelukkig waren alle waarden in orde en was ik dus gekwalificeerd. om 3 uur werd de chemo aangehangen, Doxorubicine en Cisplatin. vanmorgen kregen we ineens te horen dat we om half elf bij audiologie werden verwacht voor een gehoortest. de regel is dat je niet van de afdeling mag als er chemo loopt, dus vroeg ik hoe dat zat. de verpleegkundige was het helemaal vergeten en ging het aan een oncoloog vragen. uiteindelijk werd besloten dat zij ons naar audiologie zou brengen en ons ook weer zou ophalen. de ruimte waar de gehoortest plaatsvond had een hele hoge drempel. de rolstoel werd er al met veel moeite overheen getild, maar de infuuspaal, die niet eens door de deur paste, was pas echt een probleem. met drie mensen moest hij in en uit de ruimte worden getild. de gehoortest duurde echt enorm llang. ik was blij toen we na meer dan een uur klaar waren en ik weer terug naar de kamer kon. de uitslag heb ik nog niet. de AP-kuren kunnen schade toebrengen aan het gehoor, dus daarom was het waarschijnlijk zo'n lang onderzoek. van de kuur merk ik nog niet heel veel. ik ben wel moe en mijn eetlust is zo goed als weg, maar erg misselijk ben ik gelukkig nog niet.

5 opmerkingen:

  1. nou nou een heel gedoe met die lastige dat lastige infuus. Hopelijk is je gehoor goed en krijg je meer eetlust. Wat fijn dat je derde kuur zo spoedig is gegaan! en dat je even lekker een weekendje thuis kon zijn is natuurlijk ook heel fijn ;) Ik kijk uit op de uitslag die je vrijdag krijgt. Veel succes met deze kuur en met alles daar omheen! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Lien, fijn weer een berichtje van je t lezen.
    Bijna op de helft, meid...

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte en hoop dat je helemaal niet misselijk wordt! Weer denken aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Celine,
    Zo dat gaat ineens hard met de kuren. Hopelijk blijft het bij alleen moe zijn. Vind je enorm dapper met alles wat je meemaakt en moet doen, knap hoor.
    Hoop dat je inderdaad gelijk hebt met dat de tumor misschien kleiner is zal hard voor je duimen. Morgen wordt het weer mooi weer, kun je misschien nog even lekker naar buiten. Succes meid, ga zo door.
    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend. Morgen! Ik denk aan je en hoop op goed nieuw!
    Teunie

    BeantwoordenVerwijderen