donderdag 27 maart 2014

uitslag MRI

vandaag ging ik met mijn ouders en zusje richting het VUMC. eerst werd er bloed afgenomen uit mijn broviac, waarna de lijnen werden schoongemaakt en doorgespoten en de pleister werd vervangen. toen gingen we allemaal naar binnen bij de oncoloog. eerst werd mijn tweelingzus uitvoerig gecontroleerd. geen gekke dingen te zien bij haar, dus ze mag volgend jaar weer terugkomen op de poli. toen kwamen we op het onderwerp kuren en MRI. mijn oncoloog dacht dat wij de uitslag al wisen en ook al wisten wanneer de volgende kuur gepland staat. de week van mijn AP-kuur verliep erg rommelig en zij zat in Indonesiƫ, dus had iemand anders het aan ons moeten doorgeven. de opname voor de kuur is op 7 april, de kuur start een dag later. de MRI-uitslag was positief: de tumor is mooi afgenomen, vooral aan de voorkant. tijdens de scan heb ik geen ademhalingsinstructies gekregen, wat betekent dat mijn longen niet onderzocht zijn. daarom vroeg ik aan de oncoloog hoe het dan met de uitzaaiingen zat. ze zei dat de kinderchirurg al had gezegd dat ze die er wel 'uit zouden vissen'. daar hoefde dus ook geen verder onderzoek naar gedaan te worden. ik word volgende week besproken in het speciale osteosarcomenteam van het AMC, het ziekenhuis waar ik geopereerd word. op 7 of 8 april krijgen we van onze eigen oncoloog hun bevindingen te horen. ik ben echt heel blij om te weten dat de kuren niet voor niets zijn. de bijwerkingen mogen me gestolen worden, maar ze horen nu eenmaal bij de kuren en de kuren moeten me helpen genezen, dus heb ik het er zeker wel voor over.

2 opmerkingen:

  1. wauw wat een heerlijk nieuws! Powergirl!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Celine,
    Dat is tenminste goed nieuws. Fijn voor Asley dat alles bij haar goed is.
    En dat bij jou je tumor geslonken is is heel mooi. Hopelijk kunnen ze hem operatief verwijderen. Dat zou helemaal fijn zijn. Dus volhouden hoor.
    Dikke knuffel van mij. Doei.

    BeantwoordenVerwijderen