dinsdag 1 april 2014

fijne dagen

het gaat goed met me. van de kuur heb ik niet zoveel last meer, ik heb alleen nog niet zoveel energe als ik had voor de kuren. maar, zo gek is dat niet. 's nachts krijg ik een liter sondevoeding die 1500 kalorieën bevat, die ik nu goed verdraag. overdag is het gewoon eten wanneer ik er zin in heb en anders niet. donderdag ga ik weer naar het ziekenhuis in Dordrecht om mijn lijnen door te laten spuiten en schoon te laten maken en de pleister te vervangen. er wordt dan gelijk bloed afgenomen. de uitslagen moeten uitwijzen of ik een transfusie nodg heb van de rode bloedcellen of bloedplaatjes. afgelopen donderdag was mijn HB 5,5 en de bloedplaatjes waren 212, dus de kans is wel aanwezig. helaas is er bij een familielid dat heel dicht bij me staat kanker geconstateerd. behandeling is niet meer mogelijk. ik wil er in verband met privacy niet veel meer over zeggen, behalve dat ik het verschrikkelijk vind. maar, alles gaat door, dus moeten we niet vergeten te genieten van de twee weken rust tussen de kuren. zo is afgelopen vrijdag mijn ontzettend lieve geleidehond weer even teruggekomen. ze blijft tot vrijdag. verder geniet ik ontzettend van het mooie weer, al moet ik wel zorgen dat ik niet te lang in de zon zit. gisteren ben ik voor een half dagje naar school geweest. even bijkletsen met vriendinnen en natuurlijk waren er ook veel docenten die benieuwd waren hoe het ging. regelmatig kloken er verraste uitroepen van docenten door de gang.' ik had een paar klasgenoten beloofd dat ik taart zou brengen zodra er iets positiefs te melden was. de uitslag van de MRI vond ik wel een goede reden daarvoor. omdat taart te veel gedoe was, besloot ik 'power or a flower' cupcakes te maken. we probeerden ook kanjerkettingcakejes te maken, maar na een heel aantal mislukte kralen besloten we na een paar kettingen het maar bij bloemen te houden. mijn echte kanjerketting is al heel erg lang en telt 93 kralen.

2 opmerkingen:

  1. Ehm...Lientje...Waar blijven de beloofde foto's???? ;-)
    Heerlijk dat je weer naar school en naar buiten kon. Geniet maar lekker van het mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Celine,
    Succes morgen, hoop dat je bloed toch goed is. Ik ben blij dat het met jou nu even beter gaat en dat je kunt genieten van de dagen tussen de chemo. Hopelijk blijft de zon ook nog ff schijnen. xxxx

    BeantwoordenVerwijderen