donderdag 17 april 2014

geheugenverlies

nee, ik ben niet vergeten wie ik ben en ik weet nog prima alle bijbelboeken uit het oude testament uit mijn hoofd, in de goede volgorde, maar, het kalmerende medicijn Lorazepam dat ik preventief heb gehad tegen de misselijkheid zorgt er wel voor dat ik wat vergeetachtig en suf ben. in combinatie met nog twee andere middelen hoopte mijn oncoloog dat ik niet misselijk zou worden. nou, tot nu toe kan ik jullie vertellen dat ik nog niet misselijk ben. dinsdag moesten we natuurlijk eerst naar het AMC. we zouden daar gaan praten met de orthopeed die mij gaat opereren. na heel lang wachten, konden we naar binnen, waar hij vertelde dat de tumor los was komen te liggen van onder andere de blaas, een zenuw die naar mijn been leidt en allerlei andere belangrijke vaten en structuren. de tumor gaan ze dus weghalen, samen met de kop en de kom van mijn heup en een stuk schaambeen. die heupkop en heupkom worden vervangen door protheses. hiermee zal ik kunnen lopen, misschien wat mank. er is wel veel risico op infectie. als er een infectie optreedt, bestaat de kans de de heupprothese eruit moet en er nooit meer in zal gaan. ook dan zal ik nog kunnen lopen, welliswaar wat minder makkelijk, maar het is wel mogelijk. mijn longen kunnen tóch hier in het VU geopereerd worden, àls ze nog geopereerd moeten worden. het zou namelijk ook zo kunnen zijn dat de uitzaaiingen met de chemo hélemaal weggaan. vanochtend heb ik nog een gehoortest gehad om te kijken of mijn gehoor achteruit is gegaan na de vierde kuur. zo, dit was de voorlopig laatste kuur. een blij gevoel geeft het me echter niet, het is meer een onrustig gevoel dat ik nu heb. hoe vervelend ze ook waren, toch hebben de kuren me een stukje rust gegeven. wat me dan wel weer geruststeld is dat er zo snel mogelijk na de operatie weer wordt gestart met chemo. mijn oncoloog gaat kijken of ik zondag vroeg naar huis kan en er dus geen nieuw bloed hoeft te worden afgenomen. dat was het wel weer even.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Celine,
    Wel goed nieuws allemaal. Fijn dat je echt geopereerd gaat worden, nu maar duimen dat er geen infectie bij komt. Het zal inderdaad een hele zware operatie worden , maar dat kun je wel aan je bent zo sterk. Probeer toch even te genieten van de rust die je krijgt en bijkomen om de operatie goed aan te kunnen. Sterkte meis. Dikke knuffel xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve celine
    Wat heb je weer veel te vertellen! Gelukkig ben je daar niet te suf voor ben ;) Vervelend dat je daar last van heb zeg! Spannend dat de operatie elke dag een stukje dichterbij komt. Ik hoop dat je er een goed herstel is en daardoor je zekerheid terug kan krijgen. Ik kan me goed voorstellen dat je je soms best onrustig kan voelen, maar kijk eens wat je allemaal heb gedaan en meegemaakt heb! Dat is zó veel en je ketting is al zó lang. Ik hoop dat je meer zekerheid mag voelen en de nabehandeling goed verloopt. Zet h'm op lieve schat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Celine,
    Probeer maar niet teveel stress op te bouwen over het tijdelijk stoppen van de kuren. De dokters weten echt wel wat ze doen. Geniet ervan als je straks weer naar huis mag. En dan maar goed aansterken voor de operatie. Wat knap toch, dat dat allemaal kan. Maar ook spannend hoe het allemaal zal gaan! Het is een hele weg die je moet gaan.

    Teunie

    BeantwoordenVerwijderen