woensdag 30 april 2014

uitslag MRI en operatie uitgesteld

vandaag stond er weer een bezoekje aan het AMC op de planning. eerst een gesprek met een verpleegkundige en daarna werd ik onderzocht door een arts. ze hadden nog bloed van me nodig en omdat zij niet volgens de'procedure werken van het VUMC, mocht dat niet uit een van mijn lijnen, maar moest het uit mijn arm. ik vond het prima, ik sta niet meer te kijken van een blodprikje, maar ik heb wel aangegeven dat als er straks bijna dagelijks bloed afgenomen moet worden, ik een andere oplossing wil. dan passen ze die 'procedure' maar even aan. er kwam iemand om me te prikken. ze bleef maar voelen waar mijn ader zat, dus kreeg ik er niet zo'n goed gevoel bij. ik heb haar maar haar ding laten doen, misschien is dat ook een of andere 'procedure' van het AMC. maar nee, mijn gevoel klopte, ze prikte naast de ader en moest daarom gaan schuiven met de naald. dat schuiven hielp ook niets, dus was het mislukt en was de andere arm aan de beurt. de zaalarts heeft toen maar geholpen om me in de andere arm te prikken, en dat lukte. we hadden ook nog niets gehoord van de MRI en daar waren we best benieuwd naar. de orthopeed was er niet, dus werd de oncoloog die samenwerkt met mijn eigen oncoloog (uit het VU) gebeld. die zat nog in een gesprek, maar zou zo snel mogelijk komen. hij vertelde dat de MRI er goed uitzag. de tumor heeft zich in alle richtingen teruggetrokken, dus nog verder weg van mijn blaas, endeldarm en baarmoeder! helaas had hij ook minder leuk nieuws: de operatie wordt uitgesteld. er is een spoedgeval tussengekomen. hoewel ik onder de urgente gevallen val, is er nu dus iets belangrijkers tussengekomen. ik ben er heel luchtig onder. 'De tumor zit er al lang, een paar extra dagen kunnen er ook nog wel bij.' de oncoloog en de orthopeed proberen het nu op woensdag te plannen. als 5 mei niet mijn bevrijdingsdag wordt, maken we een andere dag wel tot mijn bevrijdingsdag.

3 opmerkingen:

  1. Zo is dat Lien! Je hebt erg naar 5 mei toegeleefd, dus ik snap wel dat je een beetje teleurgesteld bent, maar zo te horen heb je je er al mee verzoend.
    Een dikke knuffel vanuit de Ardennen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jammer dat bevrijdingsdag moet worden uitgesteld maar deze dag gaat er niet minder speciaal van worden toch? ;) Geweldig dat je mag horen dat de kuren niet voor niets zijn geweest! Het gaat echt snel allemaal. Ik hoop dat de operatie voorspoedig mag gaan en je met alle mensen die dicht bij je staan bevrijdingsdag mag vieren! Je kan het. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He wat een tegenvaller, maar ja daar kun je niets aan veranderen en alleen maar hopen dat alles voorspoedig verloopt en ze je woensdag wel kunnen helpen. Fijn dat de tumor los van belangrijke organen ligt, nu hopen dat ze hem goed kunnen verwijderen. Geniet nog ff van je dagen thuis en doe leuke dingen. Heel veel sterkte voor de operatie, dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen