vrijdag 21 maart 2014

update & weer thuis

laat ik maar beginnen met de uitslag van de gehoortest. de zaalarts kwam woensdag vertellen dat er alleen gehoorverlies is te zien bij de hele hoge tonen. dat vond ik niet zo schrikbarend, aangezien je die tonen eigenlijk niet nodig hebt in het dagelijks leven. dat zat dus allemaal wel goed. toen kwam het onderwerp voeding aan bod. ik bleek af te vallen, wat ik ook wel kon verklaren. ik had totaal geen eetlust en zodra de sondevoeding hoog stond, werd ik misselijk en moest de pomp lager worden gezet. verder kreeg ik ook nog eens ve verkeerde sondevoeding omdat het ziekenhuis dat van mij zogenaamd niet had. ik kreeg nu maar 1000 kalorieën in plaats van 1500. toen de zaalarts dat ging navragen bij de verpleging bleek de geschikte voeding ineens wel aanwezig te zijn en kreeg ik die alsnog. woensdag was het eerste medicijn, doxorubicine, klaar met inlopen en donderdag was ook de laatste zak cisplatin leeg. ik was de gehele dag wel misselijk, maar overgeven hoefde ik nog altijd niet. totdat er besloten werd mijn sondevoeding in één keer twee keer zo hoog te zetten. ik had al vantevoren gezegd dat ik nu weinig binnenkreeg, maar als de pomp te hoog stond, ik toch niets binnen zou houden. en mijn voorspelling bleek weer eens te kloppen. gelukkig was de ergste misselijkheid vanmorgen voorbij. ik had namelijk om kwart over acht de MRI. alles gaat deze week ontzettend rommelig, mede omdat mijn oncoloog op werkbezoek is in Indonesië. de MRI ging goed, veel beter dan in januari. toen deed het veel pijn omdat ik stil moest liggen, nu is de pijn in mijn lies al een tijd weg. de uitslag komt ergens volgende week, ik denk donderdag. dan ga ik weer naar het VUMC om bloed af te laten nemen en mijn broviac te laten doorspuiten en schoonmaken. verder ben ik nu lekker thuis en ga ik slapen, proberen aan te komen, leuke dingen doen en nog meer slapen.

2 opmerkingen:

  1. Super dat je weer fijn thuis bent en dat het weliswaar rommelig, maar wel voorspoedig is verlopen. Laat je maar verwennen met je lievelingskostje :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo en nu even heerlijk genieten meis! Lekker in je eigen omgeving waar het vast stukken beter is dan het ongeregelde ziekenhuis weekje ;) Ik ben enorm benieuwd naar je uitslag. Ben je nu op de helft van je kuren? Laat je maar lekker verwennen door iedereen. Ik bid voor jou en dat je een goede uitslag mag krijgen. liefs en veel knuffels XX

    BeantwoordenVerwijderen