zondag 19 januari 2014

hoe het begon

vlak na mijn geboorte werd bij mij in beide ogen retinoblastoom geconstateerd. al snel werden allebei mijn ogen verwijderd en was ik dus blind. nu, 16 jaar later, is bij mij opnieuw kanker gevonden. deze keer gaat het om een osteosarcoom, een zeldzame bottumor, in mijn heup. helaas is zijn er uitzaaiingen gevonden in mijn longen. de naam van dit blog 'power for a flower' heb ik bedacht naar aanleiding van de kanjerketting, een ketting waaraan voor elke behandeling, onderzoek of gebeurtenis een kraal wordt toegevoegd. aan het eind van de behandeling wordt bij genezing een bloemetje aan de ketting gedaan. en dat bloemetje willen we hebben! daarom zet ik al mijn 'power' in voor die 'flower'. aanstaande donderdag wordt bij mij een broviac geplaatst. een broviac is een slangetje dan ingebracht wordt in een bloedvat dat rechtstreeks naar mijn hart leidt. hierdoor kunnen mijn chemokuren gegeven worden en er kan bloed worden afgenomen. daardoor hoef ik niet steeds geprikt te worden. ik krijg tien weken chemotherapie, waarna er gekeken wordt of tumor en uitzaaiingen operatief kunnen worden verwijderd. ik krijg AP-kuren en MTX-kuren. donderdag krijg ik mijn eerste kuur, de AP-kuur. als alles goed gaat, mag ik dinsdagochtend weer naar huis. ik heb vertrouwen in de oncoloog en alle andere artsen. ik ga voor die bloem!

8 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk en handig idee, een blog!
    Je kan het meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat is the spitit ! Go for it , fijn zo'n blog jij kan je ding kwijt en wij weten hoe het met je gaat , we denken aan je

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha lieve Lien,

    Wat een handig idee, zo'n weblog! Dat doet me aan iemand denken haha...;-)

    Liefs,
    Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I support you, lieve Kanjer!!

    xxx Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Céline, wat fijn dat je een blog hebt. Nu kunnen we steeds kijken hoe het met je is. Zet hem op, hè, voor donderdag! Wij hopen en bidden dat je beter wordt.
    Teunie (moeder van Maaike)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Celine, super zo'n blog.
    Ik zal voor je bidden, je kan het meid.

    liefs Marita

    BeantwoordenVerwijderen